Pozitivní těhotenský test, splněný sen

Když se muž a žena rozhodnou, že chtějí dítě, začíná vzrušené očekávání. Mnoho z nich je hrozně zklamáno, když po jednom měsíci snažení se na těhotenském testu neobjeví žádný pozitivní proužek a jak plyne čas, převládá úzkost. Existuje mnoho faktorů, které mohou ovlivnit početí. V tomto článku je postupně uvedeme.

Obecně, pro zdravý pár, který se pravidelně o miminko snaží, nastává okamžik početí do jednoho roku. Ano, jeden rok. To je délka, kterou vám potvrdí i většina gynekologů, že je zcela normální.

Je tedy obtížné určit „průměrný“ a „normální“ čas početí. Existují páry, které uspějí velmi rychle, např. do měsíce, ale jsou i méně úspěšné páry, kterým se to podaří až za rok. I když se to zdá jako velmi dlouhý čas, je to stále relativně krátká doba. Pokud během této doby neotěhotníte, nemusíte myslet hned na nejhorší! Průzkumy ukazují, že u mnoha párů vedou k otěhotnění až 2 roky nechráněného sexu.
Po roce, pokud jste tak již neučinili, stojí za zvážení některé změny životního stylu.

Ovlivňujících faktorů početí může být více:

1) Věk

Na rozdíl od všeobecného přesvědčení, že záleží hlavně na věku ženy, může být rozhodující věk obou z partnerů, a bohužel s počtem let se doba zkoušení úměrně zvyšuje. Důležitým fakturem je také věkový rozdíl mezi vámi. Nejlepší šance jsou, pokud méte téměř stejný věk, rozdíl o více než 5 let může podle statistik tento proces prodloužit (ale pamatujte, že statistika nikdy není něco, co je vytesáno do kamene!).

2) Jídlo

Jak ženské, tak i mužské tělo potřebuje specifické živiny, aby správně fungovaly reprodukční funkce. Je prokazatelné, že jednotvárná nepravidelná strava je chudá na živiny a ovlivňuje plodnost.

3) Životní styl

Životní styl zahrnuje jak vaši práci, tak volný čas. Spousta lidí stresuje z práce a málo spí. Sedavý životní styl (a to ať už v práci nebo doma) mohou proces početí prodloužit o měsíce. Sportem a zvýšeným pohybem obecně budete používat lidské tělo k tomu, k čemu bylo určeno. Zacvičte si jógu, běžte si zaběhat, nebo třeba jen tak do hor na dlouhou procházku.

4) Hmotnost

Bohužel, oba extrémy, tzn. příliš nízká i příliš vysoká hmotnost, mohou být překážkou k tomu otěhotnět co nejdříve. BMI (Body Mass Index) může být dobrým výchozím bodem pro měření ideální hmotnosti. 18,5 a 25 BMI je ideální rozmezí, ve kterém byste se měli pohybovat.

5) Zdravotní stav

Sexuálně přenosná onemocnění, určité gynekologické problémy (jako např. syndrom polycystických ovarií) a stavy ovlivňující mužský reprodukční systém (jako je zvětšení prostaty) mohou být také překážkou úspěšného projektu „dítě“.

6) Pravidelnost sexuálního života

Může se to zdát nedůležité, ale pravidelný, nechráněný sex je rozhodující. Názory se liší v tom, jak často by měla dvojice „sexovat“. Někdo tvrdí, že denně, jiní doporučují až 2-3 x denně. Shoda je však v tom, že milovat by se měl pár více než jednou týdně. Klíčem je také strávit spolu kvalitní čas a a mluvit o lásce k sobě navzájem, nikoliv hovořit o sexu za účelem „tvorby dítěte“.

7) Duševní stav

Nejde jen o to, jak je váš život zaneprázdněn nebo stresující. Bohužel strach z neplodnosti může také silně ovlivnit úspěch početí dítěte. Určitě jste někdy slyšeli, že někdo nebyl schopen otěhotnět dlouhou dobu, a až po adopci nebo umělém oplodnění se dítě přirozeně téměř okamžitě „ukázalo“. To lze nazvat silou vědomí. Mnoho lidí se bojí neplodnosti, i když se rozhodnou, že chtějí dítě brzy. Opusťte tyto myšlenky. Představte si šťastnou, společnou budoucnost a zaměřte se na zdraví, fyzickou a duševní pohodu sebe a svého partnera.

„Nikdy se nevzdávej, nikdy se nevzdávej! Ani když mnohokrát zabloudíš.“

Závěr

  • Je dobrý nápad začít analyzovat svůj životní styl na začátku plánovacího procesu a odstranit všechny negativní faktory, které jsou ve vaší cestě – které mohou rozšířit cestu k těhotenství.
  • Uvědomte si, že bohužel to může trvat jeden až dva roky, než se potomek narodí přirozeně, a nezoufejte a nepřemýšlejte o neplodnosti, pokud se početí nestane okamžitě!
  • Po roce může být užitečné podstoupit důkladnější prohlídku a další revizi vašeho životního stylu, ale nezoufejte.
  • Vždy se snažte o své vlastní zdraví a harmonii vašeho vztahu, abyste si mohli co nejlépe pomoci při plánování dítěte.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *